9 czerwca 2020

Siatki szydełkowe

Najpierw powstała serwetka z resztkowego motka Sonaty,który się bez sensu poniewierał. Jak ma być serwetka na wyrobienie resztek, to najlepsza jest Zuzanna według pomysłu Aurelii Myszki Szarej. To zrobiłam Zuzkę, ale jakoś mi się nie podobała taka gruba, a że szkoda było pruć, w końcu parę godzin machania szydełkiem zostawiłam za sobą, to wykorzystałam przebłysk pomysłu i przerobiłam serwetkę na siatkę :-)




Tak mi się ta idea spodobała, że druga siatkę już starannie przemyślałam, zrobiłam serwetkę Ewę, też ze wzoru Aurelii, a potem poszło szybko i przyjemnie. Snehurka Ombre podwójną nitką jest bardzo ładna w robocie. Siateczka jest jak namalowana :-)



Naszyłam siatek bawełnianych i lnianych, szycie siatki to dwie chwile, ale szydełkowe są niezwykle urokliwe, warto się trochę wysilić :-)


10 komentarzy:

  1. Cuuudne 😍 To genialny pomysł, żeby z serwetki. Zazdroszczę, że sama na taki nie wpadłam 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł i super wykonanie? Można skorzystać z pomysłu? I małe pytanie techniczne- czy szydełkując siatkę w górę zwężałaś nieco na obwodzie? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję :-) Tak, trzeba było trochę zwęzić, po zrobieniu serwetki chwile robiłam proso, żeby się zrobił taki siatko podobny kształt i wtedy widziałam, jaka jest szerokość i jaką chcę, ma bieżąco modyfikowałam. Zrobie jeszcze jedną, z inną serwetką, tak będzie dużo zwężania, bo serwetka duża, a chce , by ananaski były bardziej widoczne.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zaiste :-) Ale kto zabroni nosić takie zimą? :-)

      Usuń
  4. Super pomysł. Ja próbuję zaprzyjaźnić się z szydełkiem. Na spotkaniach szydełkowych zaczęłyśmy robić torebko-koszyczki ze sznurka bawełnianego 3mm. Jest ciężko ale się nie poddaję. Gdybyś mogła podpowiedzieć, z jakiej włóczki najlepiej korzystać robiąc np. siatkę. Sonata jest raczej cienką bawełną, czy nie będzie zbyt delikatna na siatkę?? Chyba, że pod konkretne przeznaczenie. Pozdrawiam Hanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nie uważam, że jak siatka, to musi być zrobiona z nici zbrojonej ;-)Wystarczy gruby kordonek. Mam siatkę na drutach z bawełny takie na bluzeczke, świetnie się spisuje, noszę w niej po kilka kilo. Im grubsza nić, tym cięższa siatka....

      Usuń